28 Mart 2013 Perşembe

Gebelik ile İlgili Küçük Tavsiyeler


İnsan hamile kalınca çok panikliyor ve seviniyor.. ben iki çocuğumda da çok korkmuştum. Sağlıklı olacak mı, kime benzeyecek, gebeliğim nasıl geçecek, çok kilo alacak mıyım, davul gibimi olacağım, sezeryan mı normal mi olacak , daha neler neler... İnsanın aklında bin tane düşünce ve kaygı. En iyisi düşünmemeye çalışmak deyip insan kendini rahatlatıyor. Allah (c.c)  ye emanet deyip dokuz aylık süreyi bir şekilde tamamlıyor insan.
Bugün sizinle hamileyken ve hamileliği düşünüyorken neler yaptım, onları paylaşacağım,
1-Öncelikle üç ay önceden folik aside başlayın. Demir ve folik asidi mutlaka alın,Çocuklarda nörolojik sorunların ortaya çıkma ihtimalini azaltıyor
2-Bulantınız çok olursa m... gibi(marka yazmayayım dedim) bulantı ilaçlarını mümkün olduğunca kullanmayın. Bulantı için armut tüketin. 16. y.y. da saraylarda  padişah eşlerine hamileyken bulantı için armut yedirirlermiş. Bende işe yaradı.

3-Ceviz ve hurma tüketin. Az az ama istikrarlı. Gerekli pek çok element var. Yaşlılar bana hurma çocuğu anne karnında tutarmış dediler  : )

4- Günde 1 adet yumurta tüketin. Altın besin, içinde bebeğiniz için yararlı maddeler
5-Canınız şekerleme çektiğinde kurutulmuş meyve tüketin. Hem yararlı hem de kilo almazsınız.
6- Ayaklarınızı sıcak tutun. üşütürseniz sancınız çok oluyor.

7-Son zamanlarda bebek anneden çok fazla kalsiyum çekiyor. Dişinizi kaybedebilirsiniz. Ben birini kaybettim. Bol bol süt için ya da yoğurt tüketin. Fındık da ciddi bir kalsiyum kaynağı.
8-Bebeğiniz için çok eşya satın almayın. Bir sürü kıyafet hediye geliyor.
Mutlu Kalın...

1 yorum:

  1. İade i ziyarete geldim:) sizin bloğunuz da çok cici maşallah. Bu yazı yaşadığım dönem itibariyle ilgimi çekti:))
    Keşke armut bende de işe yarasaydı:((

    YanıtlaSil