11 Nisan 2013 Perşembe

Tangram Yaptık

Eşimle birlikte kızımıza  tangram yaptık. Kızımıza yaptık ama oğlum da çok eğlendi. O daha çok ablasının yaptıklarını bozmakla meşgul : )



Farklı büyüklük ve geometrik şekillerde olan parçaları pvc ile kapladık ve mıknatıs banttan kopardığımız parçaları, şekillerin arkasına eşimle birlikte yapıştırdık. Oldu buzdolabına yapışan eğlenceli tangramlar.


Pvc ile kaplamak ta çok kolaydı. Kırtasiyeden aldığım pvc lerin üstüne ince bir bez ve sıcak ütü. Hemen kaplanıverdi


Sonra onların arkasına, bir internet sitesinden aldığım izolabant gibi olan mıknatıs bandı makasla keserek yapıştırdık. O işi eşim daha iyi beceriyor.



Hazırlanan şekiller buzdolabı için hazırdı. Önce çocuklar uyurken biz oynadık, çocuklar uyanınca zevkle onlar oynadı. Gelelim bu gün yaptığımız diğer faaliyetlere,



Kızımla yaptığım diğer faaliyet kalemden çiçekler. Bunlar için kalemleri açtık ve yapıştırdık. İlk etapta biraz zorlandık, farklı açacaklarla doğru şekilleri bulmak biraz uğraştırdı ama bu sayede kızım kalem açma yolunda çok mesafe kat etti. Küçük kas gelişimi için çok yararlı bir aktivite.



Bunu henüz bitiremedik. Yarına bitirmeyi ümit ediyorum. Kağıt havlu rulosundan kalemlik. Kızımın meraklı minik dergisi ile birlikte yarın bu aktiviteyi tamamlamayı düşünüyorum. Birde bu günden hamurunu hazırladığımız kurabiye var. Yarın onunla da kurabiye yapacağız. Sütle kakaolu kurabiye yemeyi kızım çok seviyor. Yani yarın çok mutlu olacak.
Sizde mutlu kalın...

4 yorum:

  1. Tangram süper olmuş, bende evde PVC kaplama yapıyorum ütü ile bu mıknatıs bandı görmemiştim hiç, bir araştırayım :)Bu arada kurabiyeyi sevmeyen çocuk ver mıdır acaba, bizimki de bayılıyor :)

    YanıtlaSil
  2. çok tesekkür eerim. Yakında kızımın kurabiye tarifini yayınlayacağım : )

    YanıtlaSil
  3. ben kırtasıyede bulamıyorum bu pvcyi..evde ütü ile kaplıycam dedım bırısıne...olurmu öyle şey edasıyla baktı bana :) ne deyipte alacağız bunu sevgili nihal? :) bana bir yardım allah rızası için...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar
    Fotokopi çeken küçük kırtasiyelerden buldum ben. Tez basan kırtasiyelerde de var idi. Kimlik kullamada kullanılan PVC ler A4 yada A5 boyutunda var mı diye sorabilirseniz olabiliyor. Ne için diye sorduklarında ben yanlızca lazım diyorum. : ) Pek bilmiyorlar bu tekniği kırtasiyeciler. Açıklama yapınca olmaz abla tutmaz diyenler oldu. Bal gibi oluyor işte. : )

    YanıtlaSil