23 Nisan 2013 Salı

Zeka ölçüm Testi 3-10 yaş (GOOD ENOUGH – HARRiS Bir insan Çiz Testi)




GOOD ENOUGH – HARRiS Bir insan Çiz Testi
Ölçtüğü nitelik: Zeka-zihinsel gelişim-aile tanıma
Kimlere uygulanabildiği: 3-10 yaş grubu çocuklarına uygulanmaktadır.
Kullanılacak Materyali:

Boş kağıt, kalem
Selçuk niversitesinde bir grup araştırmacı 124 öğrenciye bu testi uygulayarak çocuk resimlerinde aile kavramını ölçmüşlerdir. Çalışmanın sonucunda her iki ülkede yaşayan çocukların cinsiyetine göre resim çizme ve aileyi tanıma durumları arasında kızların erkeklerden daha başarılı oldukları ve yaş ilerledikçe aileyi tanıma düzeyinin yükseldiği gözlenmiştir. Ayrıca kardeş sayısına göre aileyi tanıma puanları farklılaşmaktadır, okul başarısı yüksek olan öğrencilerin good enough harris testinden aldıkları puan daha yüksek bulunmuştur.



Test yapılacak olan çocuktan:  bir adam, sonra bir kadın ve sonra da kendi resmini yapması istenir. Önemli olan  resmi kendi kendine yapmasıdır. Sonra çocuğun yaptığı resimde görülen yanılgılara ve resmin yapılış biçimine göre, Good enough Zekâ Testi’ndeki ölçüler kapsamında resminin  her bir parçası için puan verilir. 
Her maddenin karşılığı 1 puandır.Temel yaş 3 olarak kabul edilir. Aldığı puanlar bunu üzerine ay olarak eklenir.
Toplam puanın karşılığı olan zekâ yaşı önceden hazırlanmış olan puan, çizelgesinden bulunur. Zihinsel geriliğin ve üstün zekanın belirlenmesinde önemli bilgiler verir. Birey hakkında karar verirken bu testle beraber gözlem ve diğer testlerden elde edilen bilgilerden de yararlanılır. 
 Zekâ Bölümü = Zekâ Yaşı / Takvim Yaşı x 100 formülü ile saptanır. 
Puanlamaya başlamadan önce dikkat edeceğiniz en önemli şey,  burada yazılanlar bilgi amaçlıdır. Test mutlaka bu işin eğitimini almış uzman kişiler tarafından yapılmalıdır.
PUANLAMA
1. Baş var mı ?
2. Bacaklar var mı ?
3. Kollar var mı ?
4a. Gövde var mı ?
4b. Gövde boyu eninden uzun mu ?
5a. Omuzlar belirtilmiş mi ?
5b. Kollar ve bacaklar her ikisi de belirtilmiş mi ?
5c. Bacaklar gövdeye iliştirilmiş mi ?
5d. Kollar gövdeye doğru noktadan iliştirilmiş mi ?
6a. Boyun var mı ?
6b. Boyun iki çizgi ile birleştirilmiş mi ?
7a. Gözler var mı ?
7b. Burun var mı ?
7c. Ağız var mı ?
7d. Ağız ve burun her ikisi de iki boyutlu gösterilmiş mi ?
7e. İki dudak gösterilmiş mi ?
7f. Burun delikleri var mı ?
8a. Saçları var mı ?
8b.Saçlar başın çevresinden daha fazla yerinde var mı ?
8c. Saçların gösterilme şekli karalamadan daha iyi mi ?
9a. Giyim var mı ?
9b. Giyimin iki parçası (alt-üst) net mi ?
9c. Kollar ve pantolon gösterildiğinde şeffaflık yok mu ?
9d.4-5 giyim eşyası gösterilmiş mi ?
9e. Giyimin bütün takımı yapılmış mı ?
10a.Parmaklar gösterilmiş mi ?
10b. Parmaklar doğru sayıda gösterilmiş mi ?
10c. Parmaklar doğru sayıda, boyu genişliğinden fazla, içine aldığı açı 180◦ yi aşmamış mı?
10d. Parmaklar ve kol uzunluğu orana uygun mu ?
11a. Kol eklemi gösterilmiş,dirsek omuz veya her ikisi de var mı ?
11b. Ayak ve eklemleri gösterilmiş, kalça veya her ikisi de var mı ?
12a. Topuk gösterilmiş mi ?
12b. Kolların oranı yerinde mi ?
12c. Bacakların oranı yerinde mi ?
12d. Ayakların oranı yerinde mi ?
12e. Kollar ve bacaklar her ikisi de iki boyutlu gösterilmiş mi ?
13a. Hareket yerlerindeki koordinasyon ; birleşme noktalarında bariz bir birleşme olmaksızın, çizgiler oldukça kuvvetli belirtilmiş mi ?
13b. Hatlar kuvvetli çizgilerle çizilmiş, eklemler yerinde mi ?
13c. Baş hatları belirgin ve kaba bir daireden daha düzgün mü ? (gövde de bir elips yada bir daire olmamalı)
13d. Gövdenin ana hatları oldukça kuvvetli belirtilmiş mi ?
13e Bacak ve ayakların ana hatları yerinde mi ?
13f. Ana hatlar doğru, ortada yüz simetrik, burun ağzın üstünde ve ortada mı ?
14a. Kulak var mı ?
14b. Kulak yerinde ve orantılı mı ?
15.a Kaş ve kirpikler gösterilmiş mi ?
15b. Kaş ve kirpikler orantılı mı ?
15c. Göz bebeği var mı ?
15d. Profil resimlerde gözler bakış yönüne yöneltilmiş mi ?
16a. Çene ve alın gösterilmiş mi ?
16b. Çeneni çıkıntısı gösterilmiş mi ?
17a. Birden fazla yanlışsız profil çizebilmiş mi ?
17b. Doğru profil çizebilmiş mi ?


Puanlar bir kenara yazılır ve toplamı alınır. Sonra puan tablosundan aldığı puana bakılır.


PUAN TABLOSU


Aldığı Puan            Karşılık Geldiği Ay

1          3.3                   39 ay
2          3.6                   42 ay
3          3.9                   45 ay
4          4                      48 ay
5          4.3                   51 ay
6          4.6                   54 ay
7          4.9                   57 ay
8          5                      60 ay
9          5.3                   63 ay
10        5.6                   66 ay
11        5.9                   69 ay
12        6                      72 ay
13        6.3                   75 ay
14        6.6                   78 ay
15        6.9                   81 ay
16        7                      84 ay
17        7.3                   87 ay
18        7.6                   90 ay
19        7.9                   93 ay
20        8                      96 ay
21        8.3                   99 ay
22        8.6                   102 ay
23        8.9                   105 ay
24        9                      108 ay
25        9.3                   111 ay
26        9.6                   114 ay
27        9.9                   117 ay
28        10                    120 ay
29        10.3                 123 ay
30        10.6                 126 ay
31        10.9                 129 ay
32        11                    132 ay
33        11.3                 135 ay
34        11.6                 138 ay
35        11.9                 141 ay
36        12                    144 ay
37        12.3                 147 ay
38        12.6                 150 ay
39        12.9                 153 ay
40        13                    156 ay
41        13                    156 ay
42        13                    156 ay
43        …                    …
44        …                    … şeklinde devam eder


Mutlu kalın...

88 yorum:

  1. elinize sağlık. yine çok güzel bir yazı olmuş. Oğlum şimal e uygulatmayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
  2. Su ile uyguladık, (uzman uyarınıza rağmen : ) ) Sonuç tahmin ettiğim gibi çıktı.: )

    YanıtlaSil
  3. Çok mutlu oldum. Güzel tarafı çocuk eğlenirken test yapılıyor

    YanıtlaSil
  4. bunu yusufa uygulitim bakalil ne kadar ayrintiya dikkat edicek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınızdan ötürü kutlarım. Bizlerde Hollanda'da buna benzer testler kulanıyorduk. Başarılı bir yöntem. Hatta okuma yazmaya başlayabilecek çocukları da bu testle belirlemek mümkündür.
      Saygı ve SELAMLAR.

      Sil
  5. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. sormak istediğim bir şey var bir arkadaşımın 6 yaşındaki kızıyla ilgili , belki konuyla ilgili değil ama çocuğun oyun şekli dikkatimi çekti , elindeki Legoları yan yana dizerek kendi evinin krokisini yerde çiziyor , çok düzgün ve muntazam olarak ayrıca kapı giriş çıkışları ve pencereler de uygun olarak ve her bir oda ayrı renk Legolarla sonra içinde bazı Legolara anne baba çocuk görevi vererek oynatıyor... yaptığı resimleride görseniz kesinlikle 6 yaş çocuk yapmamış dersiniz bariz doğa göl manzara resimleri çiziyor , insan resimlerinide çok ayrıntılı ve düzgün bir biçimde çizip kendince gölgelendirmelerde yapıyor ancak çocuğun bu durumu ebeveynlerinin hiç dikkatini çekmemiş daha doğrusu çok ilgili değiller... bu çocuk üstün zekalı olabilirmi , yaptığı şeyler normal mi acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyu bildiğim kadar yanıtlamaya çalışayım. Bilişsel yetenekler geniş bir yelpazede yüksek korelasyon ihtiva ediyor. Tek bir açıdan tek bir gelişim bunu göstermez yanlız işaret edebilir.
      Bahsettiğiniz çocuğun sanatsal zekası yüksek olabilir. Mimari konuda yeteneği olabilir. Aslında zeka testlerinden bir tanesi bu good enaught. 4 beş farklı açıdan çocuğun değerlendirilmesi gerekiyor. O nedenle mutlaka konuyu bilen teset yapabilme sertifikisına sahip birileri tarafından değerlendirmek üzere mutlaka bir uzmana götürmek gerekir. stün zekalı olabilir. Ne güzel ayrıntılara dikkat etmişsiniz

      Sil
    2. Merhaba ornegin 4 yas 23 puan alirsa bu teste göre nasıl hesaplaniyor bu konuda yardimci olurmusunuz. Sadece hesaplama seklini anlayamadigim icin boyle bir ornek verdim. Simdiden cok tesekkur ederim.

      Sil
  7. Bu testi görmüştüm haftalar önce ve yapmak için arşive almıştım. Şimdi bloğunuzda tekrar görünce aklıma geldi yine :) 3 yaş altı için bu tarz bir test var mı biliyormusunuz? Benim bu konuda araştırmalarım olumsuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelişim testleri uygulanıyor 3 yaş altında Ankara gelişim envanteri, Denver II gelişim testleri gibi. Bir de genel olarak bilişsel, sosoyal, dil, kabamotor, incemotor gibi alanlarda gelişim çizelgeşleri var. ben ara yayınlıyorum gelişim çizelgeleri kontrol listesi ve gelişim etkinliklerini http://cocugumlaeglenirken.blogspot.com.tr/2013/10/ay-ay-gelisim-cizelgeleri.html
      linkinde ara ara güncellene ve ekeleme yapıyorum sevgiler

      Sil
  8. çok güzel bir yazı olmuş kardeşime uyguladım beklentimin çok üzerinde çıktı puanlama. 4 yaşında olduğu halde 20 puan aldı. sizlerde nasıl sonuçlar bunun gibi başka testlrer de var mı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunun gibi testler var, şekil testi mesela. 2 yaş üstünde kullanılıyor. isterseniz testi farklı zamanda tekrar tekrarlayın

      Sil
  9. bende daha önce bir yerde duymuştum, psikologlarda sanırım bunun gibi bir test yapıyorlar :)

    YanıtlaSil
  10. bunun gibi ve buna yakın bir kaçı bir arada

    YanıtlaSil
  11. Kardeşim 8 yaşında 20 puan aldı bunun sonucu nedir yani zekası yüksek mi orta mi anlayamadik?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım mutlaka bir uzmanın değerlendirmesi lazım sonuçları. Bu yanlızca bilgi amaçlı bir yayın. Kardeşinde başka belirtiler var ise bir üniversite hastanesi ne mi götürsen acaba?

      Sil
  12. Benim 2yasinda bir kardesim var ama sanki 6yasinda gibi konusuyor, resim ciziyor, turkcenin taninda Hollandaca ogrenyor ve ona 2 hafta once anlattigim hikayeyi bana ayrintilariyla tektar anlatiyor, ayrica daha hic dusunmemesi gereken seyleri soruyor, bana az once mesela: abi biz neden 4 kardesiz? Biz neden 2kiz, 2erkek kardesiz? Diye soruyor bana. Hatirlatayim, daha 2yasinda. Benim komsumun cocugu 4 yasinda hala konusamiyor, kardesimle kiyaslayinca suphelenmeye basladim, Acaba ustun zekalimi? Bizim ailedede var birkac tane.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstün zeka olğunu sanmam ama yaşından 1 yaş ileri olabilir oda pek fazla önemli değil

      Sil
    2. konusmak zeka acısından göstergedir ama kriter değil. anstain 7 yasında konusmaya baslamıs. genetik faktörler önemli. dil gelişimi zekayı destekler ama kriter değildir. 2 yasındaki bir couktan ay dede ile ilgili su yorumu duydum. ay dede gündüz kayboluyor gece cıkıyor. günesle bir ilgisi olmalı bu durumun. yeni nesilin bir kısmı 3-4 yasına kadar hiç konusmuyor bir kısmı da 8 aylık iken 150 kelime konusuyor. kantarın ayarı bozuk :))) saka bir yana dil gelişimi bir yas ileri. galiba ma bir uzmana götürün aklınıza takılan seyler olursa

      Sil
  13. kızım 7 yasında test için yanıma cagırdım kâğıt kalemı verdım bana bır adam resmı cızmesını ıstedım benden yaptığını saklayarak bır kac dakıka sonra cızdım diyerek geldı. bır erkek bır bayan kendısını ve haftaya dogmasını bekledıgımız kardesını kundakta gıbı basını ve sarılı bır vücut cızerek getırmıs puanlama uzerınden 26 puan aldı. bazı eksıklerı vardı mesela kulak burun gıbı ama kıyafetere sac uzunluklarını herseyı yapmış suan 88 aylık ama testte 114 aylık 9.6 puan aldı sızde eksıklerını söylemem gerekırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. masallah. Testi bir de bence uzmanına yaptırıp değerlendirtin. eksiklerini bence söylemek gelişimini destekleyici bir şey olurdu

      Sil
  14. Merhaba; bir soru sormak istiyorum. Bir kadın, bir adam ve kendini çizmesini isteyeceğiz. Dolayısı ile kağıtta üç çizim olmuş olacak. Üç çizimden, birinde var birinde yok ise bazı özellikler, puanlamayı nasıl yapmamız gerekir? Örnek vermek gerekirse ; kadının parmakları var ama adamın parmakları yok?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortalama alınıyor. AMA BU TEST BİLGİLENDİRME AMAÇLI. KESİN YARGI VE DOĞRU SONUÇLAR İÇİN MUTLAKA UZMANLA GÖRÜSMEK GEREKLİ. SEVGİLER

      Sil
    2. Benim oglum 4 buçuk yasinda ama cizemiyor normalmi

      Sil
    3. Küçük kas gelişimini desteklemenin gerekiyor olabilir.

      Sil
  15. Benim cocugum 4bucuk yasinda cizemiyor normalmi

    YanıtlaSil
  16. Tevhide cinar21 Ekim 2014 20:09

    Testi 4 yasindaki ogluma uyguladim ve 26 puan aldi. Ayrica guzel resimler yapiyor. Mesela araba cizdiginde icindeki insanlari dahi yapiyor. Sizce normal mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar çok ayrıntı var sa o kadar iyi ama uzmanına göstermelisiniz bence >:))

      Sil
  17. Merhaba 5 yasinda bir oglum var anaokuluna gidiyor ogretmenimiz algi problemi oldugunu soyledi sadece resim uzerinde normalde girisken konuskan bi cocukdur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzmana goturdunuz mu ne dedi acaba. bence birkac uzmandan fikir alın.. bizim bir arkadasımız da da algı problemi var dedi çocuk testte ustün zekalı cıktı

      Sil
  18. Benim kızım 77aylık 32 puan aldı birinci sınıfa gidiyor ödevlerini yapmak istemiyor bu teste göre 12 yaş zekası ama bence sanatsal zekayla diğer zeka yönünü ayırt etmemiz gerekiyor. bu sadece kızımın resme yatkınlığından dolayı diye düşünüyorum sizce doğrumu? Ayrıca bugün tesadüfen gördük kızımla sitenizi çok beğendik tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızınızın sanatsal zekasının yuksek olması ne güzel. brlli bir yas döneminde cizimler onemli olabiliyor. Yalnız bir uzmanın değerlendirmesi lazım. Ben ce dedişğiniz gibi ise bir uzmana götürün. belki sanatsal zekası gibi diğer zeka türlerinde de yükseklik vardır. site ile ilgili güzel sözleriniz için teşekkürler Sevgiler

      Sil
  19. Test için çok teşekkür ederim.Kızım Nevâ, 63 aylık.testinizi uyguladık ve 27 puan aldı yanı 117 ay a karşılık geldiği yazılı fakat doğal olarak yorumlayamadım, yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence testi birkaç kez uygulayın. daha sonra da bir uzmana götürün

      Sil
  20. 7 yaş grubu çocukların cozebilecegi test varmi

    YanıtlaSil
  21. merhabalar, testi kızıma uyguladım ama bişey sormak istiyorum, kızım 27 aylık çöp adam çiziyor haliyle:) göz, kulak,ağız,burun,kaş,saç,yanaklarını belirtiyor, dişlerini çiziyor erkekse bıyık yapıyor ya da gözlük çiziyor, vücutta kol bacaklar el ve ayakkabısını çiziyor,grip olmuş birini yapıyorsa burun akıntısını da çiziyor ama boyun kıyafet parçaları gibi ayrıntıları çizemiyor, gövdeyi normal haliyle çizebilme yaşı nedir yani şu an sadece çöp adam haliyle yapması normalmidir?

    YanıtlaSil
  22. Cogunu ciziyo kerem kiyafet ve parmak yok ama suclu benim bana cocuk ciz dediginde hep cop adam cizdim oda benim gibi yapmaya calisiyo annenin yaptigi dogrudur diye harika paylasim olmus canim sagolasin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker cigim cir süre öyle oluyor sonra kendi çizgileri olusuyor

      Sil
  23. Kardesim 129 aylik 10 yasinda resmi yaptiktan sonra sorulara gore degerlendirdim 46 puan aldi cok guzel cizmis ama hesaplayamadim yukarida yeterli bilgi vermemis yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardesiniz ile ilgilenmeniz ve onun için caba göstermeniz cok hos ama bence uzman bir pdr ci gibi birilerinin degerlendirmesi daha doru olr. sevgiler

      Sil
  24. 13 yaşında bir oğlum var öğretmeni çok şikatyetçiydi ders dinlemiyor ödev yapmıyor ilgisis özel bir eğitim alıp almadığını sordu bende doktora götürdüm zeka testi yapıldı kent kişi-gy testi 91 labirent testi 70 çıktı doktor öğrenme güçlüğü dedi bende dikkat eksikliği olduğunu düşünüyorum ders yapmak için masaya oturduğunda ben yanında olucam ödev delinince ben nasıl yapıcam tek başıma sıkılıyorum yok ödevim diyip geçiyor bi iş versem defalarca yapmasını söyledikten sonra yapıyor sizce olabilirmi ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  25. tek bir hekim ve tek bir test yeterli degil bence. mutlaka universite hastanesinde uzman bir kisiye göturun. belki de o testleri üsendiği için ysapmadı. bence ' cocuga sınır koyma ' kitabını mutlak okuıyun. cok isinize yarayacak. siz bir ıs verdiğiniz de eger o an kendince daha eglenceli bir sey yapıyorsa yapmaz isi. yalıtımlama ve cocukla tartısmadan mahrum bırakma yaparsanız işe yarayabilir. bence mutlaka önyargısız o kıtabı okuyun cok isinize yarayacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayının detayını öğrenebilir miyim yazar yayınevi bilgisi cok faydalı güzel bir sayfa olmuş. Yönelndirmeleriniz de çok yerinde uzman görüşü kesinlikle çok önemli. Elinize emeğinize sağlık

      Sil
  26. Oglum on yasinda 27 puan aldi normalmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanatsal zekası dusuk olabilir ya da resim yapmayı umursamıyor olabilir

      Sil
  27. Merhaba5 yasında bır oğlumuz var bız resım yaüarmısın dedıgımızde yaptıgı resmin kalbıni cıgerı bobregını yerlerıne uygunda yaptı bagırsakları dahı ne dusunmeliyiz ayrıca dogru sayısısa 35

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masallah . Maşallah demek lazım. Ben ce bir uzmana bu testi yaptırin

      Sil
  28. Benim kızım 7 Yaşında puanı 32 çıktı ne yapabilirim tavsiye verirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir uzmana tekrar yaptırin. Bu yalnız bilgilendirme amaçlı ve kesinlikle bir uzmanın yapması lazım. Yüksek çıktığında uzman hem de belgelerler

      Sil
  29. Yorum gönderdim ama göremedim yorumumu

    YanıtlaSil
  30. Merhaba Nihal baysar benim kızım 3 yaşına yeni girdi puanlamaya anlamadım o sorulardan 20 tanesi doğru çıktı nasıl hesaplicaz acaba?ayrıca kızım kuş ve balık resmide çizmiş..yardimci olurmusunuz birde seneye Anaokuluna yollasammi bir ise yarar mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yarım gün yollayın. Tam gün için erken. Maşallah bence bir de bir uzman a testi tekrarlatin

      Sil
  31. Merhaba Nihal baysar benim kızım 3 yaşına yeni girdi puanlamaya anlamadım o sorulardan 20 tanesi doğru çıktı nasıl hesaplicaz acaba?ayrıca kızım kuş ve balık resmide çizmiş..yardimci olurmusunuz birde seneye Anaokuluna yollasammi bir ise yarar mi?

    YanıtlaSil
  32. oğlum 5 yaşında ve 31 puan aldı bu normal mi ?

    YanıtlaSil
  33. Merhaba,oglum 72 aylik, 32 puan aldi. Yorumlarmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Test farklı günlerde tekrarlayın. Puanlarını tekrar hesapların. Çok yüksek ya da çok düşük olması durumda mutlaka bir ana bu testi yaptitin

      Sil
  34. Bende eve gidince oğluma yapıcam bu testi Teşekkürler bizleri bilgilendirdiğiniz için

    YanıtlaSil
  35. 36 aylık için uygulanabilir mi ya da başka bir yöntem var mı ? Kalem ve yazı tahtası verdim eline. Spiral çizip top dedi :D yuvarlak çizip ortada çizgisi vardı ona da e dedi. Gerçekten e ye benziyordu. Ona okuma öğretmeye başlamıştım 3- 4 ay önce harfleri yazmaya çalışıyor ama hep eli henüz kuvvetli değil hem de solak olduğundan baya zorlanıyor bir şeyler yazıp çizmeye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. stabilo nun kalemi yeni tutanlata özel solak lar için üçgen kalemi var

      Sil
  36. Merhaba benim kızım 32 aylık burdaki 9 soruyu dogru yapiyor bu ne alnlama geliyor kafa çiziyor gozlerini agzini kollarini bacaklarini saclarini koyuyor muntazam degil elbette ama agzi nerde siyorum çiziyor kollari nerde diyorum çiziyor hani gozleri diyorum burnu nerde yerlestiriyor durumumuz nedir?

    YanıtlaSil
  37. Merhaba. Bu testi anaokulunda uyguladık bir tane çocuk insana ait hicbir özelliği olmayan çok alakasiZ bir cizim yaptı ve ben yaptım bunu ben yaptım diye sevinçle gösterdi. Çocuk 5 yaşında aile çok ilgisiz uzmana gözükmesi gerekliliğini aileye nasıl açıklamak lazım çünkü genelde kabul etmek istemiyorlar

    YanıtlaSil
  38. Merhaba bu testi anaokulunda uyguladık çocuklardan biri insana ait hiç bir özelliği olmayan çok alakasiZ bir cizim yaptı ve bunu ben yaptim ben yaptim diye sevincle gosterdi çocuk 5 yaşında. Uzmana gözükmesi gerekliliği nasıl açıklanabilir aile çok ilgisiz bu tür aileler durumu pek kabullenmiyor genelde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru kabullenmek teşekkürler zorlanıyorlar. Uzman değerlendirmesi şart

      Sil
  39. Kızım 51 aylık ( 4 yaş) 24 puan çıktı

    YanıtlaSil
  40. Merhaba. Kızım 34 aylık..15/16 soruya evet yanıtını veriyoruz.. Puanlama sistemini anlayamadığım için size sormak istedik..Nasıl yorumlayalım? Tesekkurler

    YanıtlaSil
  41. Merhaba oğlum 5 yaşına yeni girdi..çizmesini istedim.. kadın çizmiş ve üzgün surat ifadesi yapmış bunun sebebi ne olabilir acaba..benimlemi ilgili ki

    YanıtlaSil
  42. 66 aylık 23 tanesi doğru çizilmiş puanı ne nasıl hesaplanıyor birileri anlatırsa sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  43. merhabalar 66 aylık oğlum 23 tanesini çizmiş puan nasıl hesaplanıyor birileri yardımcı olursa sevinirim tes

    YanıtlaSil
  44. Merhaba sanırım iyi niyetle bu paylaşımı yaptınız ama ne büyük bir yanlış yaptığınızın farkında olmanızı isterim. Bu test eğitim almış ve defalarca uygulama yapmış uzmanlar için bile çok dikkatle yorumlanması gereken bir testtir. Bunu yapan annelere ne büyük bir sorumluluk verdiğinizin farkındamısınız? Uzman olmayan ellerde bu teste maruz kalan çocuklara verilecek etiketlerin yükü bence çok ağır. Bırakın lütfen her işi uzmanı yapsın. Bunu yapan annenin ne kazanacağını bilemiyorum ama etiketlenen çocuğun neler kaybedeceğini tahmin ediyorum. Bu iş videoya bakıp doktorun yaptığı ameliyatı uygulayacak doktor olmayan birinin hastaya vereceği zarar kadar tehlikelidir. Rica ediyorum bunu derhal kaldırın. Uzman Psikolog Ayşegül Ünal Saraç

    YanıtlaSil
  45. 4,5 yasindaki kizim 39 puan aldi bu normal mi? Yada bi uzmana götürüp ayrintili bi test yaptirmama gerek var mi?

    YanıtlaSil
  46. Puanlama kısmı çok muğlak. Muhtemelen metnin yazarıda bilmiyor :|

    YanıtlaSil
  47. Mrb benim oglum 48 aylik ama insan resmi ciz dersem hayatta cizmez boyama resim yapmaktan hic hoslanmaz.ama hafizasi mukemmel bir cok alanda yasitlarindan cook cok ilerde ama konuda ne yapacagimi bilmiyorum.sadece karalama yapip birakir.suzin oneriniz nedir bu konuda

    YanıtlaSil
  48. Merhaba 2.5 yasinda bir kizim var 1 yasindan beri kalemi cok guzel tutuyor. Yuzdeki butun ayrintilara dikkat ediyor gozler agiz( gulumseyen sekilde) burun kas yanak kulak sac butun ayrintilar var. Beni babasini ve kendisini ciziyor bana ve kendisine uzun sac ciziyor babasina kisa sac ciziyor. Bana bide kendisine etek ciziyor babalar elbise giymez diyor. Babasi bir ara burda degildi onu sayfanin diger ucunda cizmis ve elini uzatip kendi eline tutturmustu anne babam beni uzaktan seviyor demisti. Ama bu testi nasil heaaplayacam anlayamadim

    YanıtlaSil
  49. Merhaba.kizimin 12 yasi var.test yaptirdim 71 cikmis.bu yas haline uygunmu?bana soylediler ki,8.3yas.bilmiyorum bu dogrumu?

    YanıtlaSil