6 Eylül 2013 Cuma

Domates Konservesi Yapımı

ikiye ayrılmış domates
Bu sene domates konservesini sağ olsun annem hazırlayacak. Ben kızımda kışlık birşeyler hazırlama olgusunu yerleştirmek için 3 kilo domatesten konserve hazırladım.2.5 litre domates konservesi çıktı.(kabuksuz hazırlayınca) Mümkün olan her aşamasına kızımı dahil ettim.
Kızım en çok domatesleri yıkamayı seviyor. Yıkandıktan sonra başlarını kesip ikiye ayırdım. Sonra hafifçe, bir kaç tane domatesi elimin arasına alıp  sıkıp ocağa kaynama koydum. Tencerenin kapağını kapattım.


Yaklaşık 10 dakika kaynadıktan sonra  kabuklarının yumuşaması için ocağı kapatıp 20-30 dakika kapağını açmadan beklettim. Kabuklu olarak blendırdan geçirebilirsiniz ama ben az diye kabuklarını çıkardım.(Kabuklarının çoğu kaşıkla yüzeyden toplayacak kadar yumuşadı. Diğerlerini de elimi soğuk suya batırıp, kaşıkla domatesi yüzeye çıkarıp, alıp bir kasede biriktirdim.)


Blendırda domatesi iyice parçaladım. Benimki biraz tembel işi oluyor. Siz kaynatmadan önce mutfak robotundan geçirebilir yada kabuğunu soyup doğrayabilirsiniz, doğranmış domates konservesi isterseniz. Ben daha çok bu yolu tercih ediyorum, kolayıma geliyor.


Gelelim kapaklara. Bir ucundan da kapakları kaynatmaya koydum ocağa. Aslında kullanılmamış kapağa ihtiyaç var ama benim çıkıp alacak durumum yoktu o an. Mecbur elimdeki kapakları kullandım.


Kabukları süzgeçten geçirdim. Onlardan da Tabaktaki kadar bir miktar çıktı, onları da ilave ettim.Sonra tekrar domatesleri kaynatmaya koydum. 5 dakika kaynadı. Sıcak sıcak hemen kavanozlara koyup, kapağını kaynar suyun içinden aldım.Kapakları kurulayıp hemen domateslerin ağzına kapattım. Domates kavanozlarının ağız kısımlarını kapatmadan önce iyice silip öyle kapakları kapattım. Sonra ters çevirdim. Biraz sonra kapakları tekrar sıkıştırdım, iyice kapansınlar diye. Bunun her aşamasını kızıma ayrıntısı ile anlattım. Kızıma kışlık hazırlamanın öneminden bahsettim.

Domates konservesi ailesi

3 kilo domatesten 2.5 litre domates konservesi çıktı. Bu 2 büyük 1 litrelik kavanoz ve bir yarım litrelik kavanoz demek.(bir tanede sembolik 70 ml lik küçük bir kavanoz yaptım) Biri babaya, biri anneye, biri kızıma biri oğluma diye bir kavanoz ailesi yaptık. Kızımın da eline sağlık. Domates konservelerimiz soğuyunca yerine yerleştirdik. Mutlu kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder