17 Ekim 2013 Perşembe

Eğiten Eğlenceli Faaliyetler İsimli Faaliyet Dosyamız

EĞİTEN EĞLENCELİ FAALİYETLER resmi

Eğiten eğlenceli faaliyetler isimli faaliyet dosyamızın yazarları Elif Çubuk ve Mahmut Yılmaz. Faaliyet dosyamızı kitapçıdan aldık. İçinde çok fazla etkinlik var. Biz bugün ilk olarak makas çalışması ve parmak kuklası yaptık ve kestik.
 

Parmak kuklamızın yanında hikayesi de var. İlk olarak ben parmak kuklalarının bulunduğu kısmı çıkarıp kızıma verdim.


Sonra kızım kesti ben düzeltmeler yaptım. Makası çocuk makası olarak tercih ettik. Tavşanla aslanın kafalarını ben kestim, geri kalanları kızım kesti. Sonradan gördüm ki kafaları benim kesmeme gerek yokmuş. Kızımda gayet güzel kesebilirmiş.



 
 Faaliyet dosyasının şöyle yararlarını gördüm. Kağıdı çocukların rahat kesmesi için uygun kalınlıkta, A4  biraz ince geliyordu. Birde sıkıştığınızda imdadınıza yetişiyor.


Parmak kuklalarını parmaklarımıza takıp bayağı bir oynadık. Faaliyet dosyasındaki hikayeyi canlandırdık, sonra kendimiz hikayeler bulup onları canlandırdık.

Kitaptaki yağmur kuşları ile ilgili kısmı çıkardık okuduk. Resimdeki sayfanın arkasında hikayenin tamamı ve daha uzun şekli yazıyor. Kızıma kartı kaldırıp arkasında yazılı olan kısmı kızıma okudum.

Kesme yapıştırma yolu ile yapılan Ali babanın çiftliği. Çocuk hayvanları istediği yere yapıştırıyor. Artık arada bundan da çalışacağız. Mutlu kalın...

6 yorum:

  1. Bu kitap aklımızda bulunsun çok eğlenceli görünüyor

    YanıtlaSil
  2. çok beğendim bulursam alacağım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, biz bu kitabın bir benzerini 2 yaşında iken kullanmaya başlamıştık. O nu daha çok ben kestim kızım yapıştırdı yada uyguladı. İlk etapta yalnız etkinlik kitabıydı. 3 yaş cıvarı makası kullanmaya başladı az az.Yavaş yavaş arttı. Şimdilerde ise hem kesiyor ve hem de uyguluyor. Üstelik makas kullanmaktan çok da zevk alıyor.

      Sil
  3. Cok hos bir kitapmis gule gule kullanin. Benim oglum 3.5 yasinda uzun suredir.normal makas kullanabiliyir. Sanirim korksak da biz yanindayken kullandirarak nkrmal makasa alistirmak icin 3.5 yas iyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyyi bence normal makası kullanması. Demekki küçük kas gelişimi çok iyi.Bizimki Bay beceriklinin 'makas keskindir' uyarısından beridir korumalı makas kullanmayı tercih ediyor.

      Sil
  4. Nerden bulabiliriz bu faaliyet kitaplarını ben ilk defa denk geliyorum 20 aylık bir oğlum var ve şimdiden almak istiyorum.

    YanıtlaSil