18 Kasım 2013 Pazartesi

Doğuma Giderken Yanınıza Alınacaklar


 Şu sıralar etrafımda bayağı bir gebe var. Hep aynı muhabbet, doğum çantası hazırlama, doğumum yaklaştı, sıkıntılarım arttı, ay ben ne yapacağım. Sağlıkçı da olunca daha bir sorular artıyor. Bende baktım zaten pek çok kişiye anlatıyorum, bir de deneyimlerimi ve bildiklerimi paylaşayım dedim.(gebelik için tavsiyeler için buraya tık tık


Benim  doğuma 2 hafta kala, gece kalkışlarım, bebişimin bir yerlerde toplanması, gece kalkıp nefes alamama, karnımın bir yerlerinin aniden sertleşmesi, (çok sıklaşırsa doktor aranacak)  çok artmıştı. NST-Bebek stres testi sonuçlarına güvenip, yine de aman doğuruyor muyum stresine girdiğim çok olmuştu.Sinirim tepemde gezmiştim, korkmuştum, endişelenmiştim, etrafımdaki herkese bir ara gıcık olmuştum. Hele kendisinin nasıl normal doğum yaptığı ve bunlar normal, sıkıntın olacak deyip, sıkıntımı önemsizleştirmeye çalışanlara iyice gıcık olmuştum. Yav kardeşim tamam herkes bu sıkıntıyı yaşamış olabilir ama ben şu an sıkıntı çekiyorum ve bunu göstermeyim mi. Canım yanıyor, normal herkes çekti , nefes alamıyorum bazen , normal, herkes çekti, en sonunda  'ay patlicam doğuracam burada, şimdi göreceksiniz normali' dediğimi hatırlıyorum.: ))

Gelelim doğuma giderken götüreceğiniz valize. Öncelikle 2 adet ayrı doğum valizi hazırlayın. Biri bebişe, biri size ait olsun. Doğuma giderken az ve öz eşya almaya özen gösterin. Hastaneden gelince evinize, zaten hepsi kontamine deyip, hastanenin mikrobu eve girmesin diye, gelen valizi bile eve sokmuyorsunuz. Kapıda boşalıyor, hepsi banyoya, valizler hooop balkona. Sulandırılmış  çamaşır suyuyla yada dezenfektanla temizle bir ara,  sil valizleri sonra valizler içeri yerine.
Gelelim valizin içine. Annenin valizinde:
  • Doğumdan sonra serum takılacağı için, kolu bol yada düğmeli kol pijama (gecelik değil, nedeni spinal anestezide gecelik çok zor olur). İki adet akın yanınıza
  • Büyük beden iç çamaşırı (3-4) adet ( 6 numara olabilir) yüksek bel-sezeryan dikişlerine dikkat
  • Bayan pedi (gece için yazılı olan)
  • 2 adet kalınca çorap (ayaklarınız çok üşüyor)
  • diş gargarası (ufak bir şişeye koyun) 
  • Eşinize de pijama, 
  • Hastane terliği
  • Bir sabahlık yada ceket.
  • Doğuma giderken, doğumdan dönüşte de rahat giyebileceğiniz  birşeyler giyip gidin. 
  • Saçlarınız için toka.
  • Kişisel kullanım için ıslak mendil
  • Kağıt havlu
  • Gelene ikram etmek için çikolata
  • Birkaç boş poşet (kirlileri koymak için)
  • nüfus cüzdanları
  • Kamera, fotoğraf makinesi
Bebişin Valizinde:
  • Biri bambu en az iki tane set. Hastane setlerinden biri az parçalı olsun.
  • Eldiven ve çorap. (En az üçer çift. Yere düşüyor hastanede yedek çok ihtiyaç oluyor.) Çorapların lastikleri çok sıkı olmasın, iz yapıyor. Fazla süslü olanlar pek bir işe yaramıyor  niyeyse. Basit, organik pamuklu, mümkünse bambu olanlardan ben memnun kaldım. Marka da yazabilirim, Totti kids in bambu çorapları çok iyi. Ben çok memnunum )
  • Biri pamuk biri dışarı çıkıldığında sarmak için iki adet battaniye
  • Biberon
  • Süt sağım pompası
  • Yeni doğan bezi ve yeni doğan ıslak mendil
  • Bir adet yelek
  • Ana kucağı-dönerken kullanmak için
  • Bebeği eve dönerken giydirecek giysi seti (çorap, pantolon, atlet, yelek, şapka, eldiven, kışsa uzun kollu pamuklu penye, ceket )
  • Emdikten sonra kusma ihtimaline karşı omuz mendili yada ağız silme mendili.
  • Gelenlere bir şeyler yazdırmak isterseniz, doğum hatıra anı defteri.
  • Benim diyebileceklerim bu kadar. Umarım herkesin doğumu sağlıklı ve rahat geçer. Biran önce sağlıkla çocuklarını kucaklarına alırlar. Mutlu kalın...



2 yorum: