8 Ocak 2014 Çarşamba

Kartondan Mozaik Çalışması



Yapması basit ve eğlenceli bir etkinlik. Sert kartonu maket bıçağı ile küçük parçalar bölüyorsunuz. Zamk (ağaç tutkalı) iyice sulandırıp, boya ilave ediyorsunuz. Sonra karton parçalarını bu boyanın içine atıp bir miktar bekletiyorsunuz ve çıkarıp süzüyorsunuz.
İstediğiniz renk sayısı kadar renk karışımı hazırlanıyor. Sonra naylon  üzerinde kurutuyorsunuz.Sert kartona çizdiğiniz resim üzerine yapıştırıyorsunuz. Bu yöntemde çocuk yapıştırma kısmına dahil oluyor, diğerlerini izliyor.
Diğer yolda ise kestiğiniz karton parçalarını streç filim veya alimunyum kapladığınız tepsinin içine koyuyorsunuz. Sulu boya, akrilik boya veya parmak boyası kullanarak Fırça yardımı ile boyuyorsunuz. Bu yöntemde  çocuk fırça ile boyama kısmında ve yapıştırma kısmında etkinliğe dahil oluyor.
Bu mozaik çalışması,  okul öncesi eğitimim sırasında, 'çocuklarla yapılabilecek resim etkinlikleri' ödevi zamanından kalma.  Mutlu kalın...

3 yorum:

  1. ne hoş bir çalışma Nihal'cim yaa çok sevdim,ama biraz zaman gerektiriyor sanırım.denemek gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamzeciğim ben buğun yarın diyorum hep erteliyorum. Biraz daha iti kesilip bu yaz dönemindeki çocuklarla çalışılabilir

      Sil
  2. insan o ikilemi hep yaşıyor, hem büyüsünler kendilerini kurtarsınlar istiyorum hem de hep böyle küçük kalsınlar istiyorum

    YanıtlaSil