3 Mart 2014 Pazartesi

Yumurta Kabuğundan Organik Tebeşir Yapımı



 Oğlum daha küçük ve bazen kullandığımız tebeşirleri ağzına almaya çalışıyor.Çok zararlı tebeşirleri ağzına alması. Ben de organik tebeşir yaptım. Yumurta kabuğunda tebeşir de bulunan kalsiyumun karbonattan var. İçerisine yumurta kabuğu tozunun yarısı kadar miktar  un ve kıvamına göre yumurta akı ilavesi yapılıyor. Biraz da gıda boyası konulabilir.



 Organik tebeşir yapımı için yumurta kabuklarını makineye koydum. Gıda boyası ilavesi yaptım. Bayağı bir  süre makinede yumurta kabuklarını çekmek zorunda kaldım. Yumurta kabukları kolay parçalanmıyor. Eğer elinizde calsiyum tablet varsa onlarla da yapabilirsiniz. Gebeliğinizden kalma kalsiyum tabletler de olur.


 İçine az bir miktar su ilave ettim. Silikon kalıplara koydum. Kalorifer peteği üzerinde 2 günde kurudu. Çok da güzel boyuyor. Tavsiye ederim. Doğal ve zararsız. Tam 12-24 ya da 24-48 ay çocuklarına göre. Mutlu kalın...


8 yorum:

  1. ilk defa duydum ve çok şaşırdım,ne çok öğreneceğimiz şey var :) ellerine fikrine sağlım canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Gebelikten kalma ca tabletlerle daha güzel oluyor ama yumurta kabuğu daha çocuk için uygun canım

      Sil
  2. ellerine sağlık canım.Gerçekten çok ilginç.Bir gün deneme fırsatım olur inş.sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok doğal duruyor biraz zaman geçsin deneriz bizde... Eline sağlık şekerim..

    YanıtlaSil
  4. Neler buluyorsun canım, harikasın :)

    YanıtlaSil