30 Nisan 2014 Çarşamba

11. Ay Sosyal - Duygusal Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 11.1.Duygularını ses, jest ve mimiklerle ifade eder.
  • 11.2.Oyunlarında taklitleri kullanır.
  • 11.3.Sosyal iletişim kalıplarını kullanır.
Öğrenme Süreci
  • 11.1.Yetişkin bebeğe uygun zamanlarda oyuncak ayı, kedi, köpek, bebek gibi nesneler gösterir. Bunları gösterirken nesnelerle ilgili duygularını ses, jest ve mimiklerle belirtir. Bebeğinde oyuncaklara ilişkin duygulara ilişkin duygularını ses, jest ve mimikleri ile ifade etmesini bekler.
  • 11.2. Yetişkin öykü okurken öyküdeki hayvanların sesini taklit etmesi için bebeğe fırsat verir. Çevresinde gördüğü hayvanların, araçların ses ve hareketlerine bebeğin dikkatini çekerek taklit etmesini ister.
  • 11.3. Yetişkin bebekten uzaklaşırken “bay bay, baş baş“ gibi sözlükleri hareketleriyle birlikte kullanarak ona model olur. Bay bay, baş baş gibi ifadeleri içeren hikâye kitabı/ kartı bebeğe okunurken bunlara uygun hareketler yapılır. Bebeğin de bu davranışları yapmasını destekler.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 11.2. Bebeğin çevresinde sık gördüğü varlıkların ses ve hareketleri taklit etmesi önemli bir gelişimsel göstergedir. Bebekte bu davranışın görülmemesi onun görme, işitme duyusu, zihinsel gelişim ve otizm açısından risk altında bulunduğunun bir işareti olabilir
    Açıklama
    • 11.1. Bebek olumlu ve olumsuz duygularını nesne/varlık ve durumlara göre sesle, jest ve mimiklerle ifade eder. Örneğin, kedi, köpek, bebek, çocuk gibi canlıları gördüğünde sevinç gösterebilir. Yüksek sese (matkap, elektrik süpürgesi gibi) ağlayarak tepki verebilir. Bu nedenle bebeğin olduğu ortamda rahatsız edici seslere izin verilmemelidir.
    • 11.2.Bebekten sık sık deneyimlediği ses ve hareketleri taklit etmesi beklenmelidir.

    Değerlendirme
    • Tanımadığı kişilerden utanma, kendisi ile yakın iletişimi olan kişiler yanından ayrıldığında ağlama, sosyal iletişim kalıplarını kullanma, hoşuna giden davranışları tekrarlama gibi davranışların olup olmadığı izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder