25 Haziran 2014 Çarşamba

Çocuklar İçin Evde Lor Peyniri Nasıl Yapılır ?


Evde son kullanma tarihi yaklaşmış 2 kilo günlük sütüm vardı. Kaynattım içine iki kaşık yoğurt koydum. Kesildi. 2 kg sütten 800 gram lor peyniri çıktı.



Bu peynir kahvaltıda, böreğin içinde kullanıyorum. Peynirli girit mezesi yapımı içinde ideal. En önemlisi çocuklar için doğal ve katkısız. Suyunu da dökmüyorum. Çok vitaminli bir su. Ayranlarının içine ve hamur yoğururken içine koyuyorum. Süt kesilirse de aynı işlemi yapabilirisiniz. Mutlu kalın...


16 yorum:

  1. yaa ama her şeyden bir şey yapıyorsunuz acayip imreniyorum bizim evde de her şey ziyan oluyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazelciğim son havuçlu kek tarifin enfes... öyle deme senin evde mantılar, kekeler havada uçuşuyor :))

      Sil
  2. Bende peyniri kendim yapıyorum. Oğluşuma her sabah yedirmeye çalışıyorum. Sanki biraz yavan oluyor gibi. Yağlı peyniri nasıl yapabilirim acaba denediniz mi hiç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer iyice soğuyunca süzerseniz yağlı., ılıkken süzerseniz az yağlı olduğu yönünde benim tecrübelerim. Sıcak su ile birlikte yağı da suyla beraber akıp gitti bir keresinde. İçine buz da atabilirsiniz suyunu kullanmayacaksanız

      Sil
  3. Ben bunu süte limon sıkarak yapılanını biliyordum. Bu daha pratikmiş. Deneyeceğim, teşekkürler. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. limon sıkılan biraz ekşi oluyordu canım. O nedenle ondan vaz geçtim. Bizimkiler ekşi olunca yemiyorlar. Bu izmirde olan nur gibi tatlı oluyor

      Sil
  4. Nihal hanım bu peynir altı suyunu içmeyin dokunur, dökün demişlerdi. Yalanmıymış yani bu? Siz kullandığınıza ve bişey olmadığına göre?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peynir altı suyu eğer peynir kaynamamış sütten ılıtarak hazır maya ile yapıldıysa önerilmiyor canım. malta humması falan bulaşabiliyor dite . Çok doğru bir yaklaşım.Bizim yaptığımız süt kaynıyor uzunca bir süre. O nedenle kullanılabilir.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. sağol şeker. Senin süt kesilirse yazın da süper

      Sil
  6. bende kuzuma kendım lor peynırı yaptım 1 yaşına kadar şimdide arada eserse yapıyorum. Eline saglık canım

    YanıtlaSil