24 Ağustos 2014 Pazar

Çocukla Birlikte Mantı Yapmak


Evde çocuklarla mantı yapmak hem eğlenceli hem de zor. Normal küçük mantı ile baslayip shalve ye (çerkez mantısı) dönen sonra oradan yağ mantısına dönen bir sureç yaşadım çocuklarla.  Kızım destek olunca mantıya,  oğlan da destek olmak istiyor. Mantının hamurunu açarken ununu atıyor.
Hamuru bir de o kesmek için, oyuncak hamur kesme oyuncağı ile destek oluyor falan derken bir baktım mantı yapmak içinden çıkılmaz bir hal almaya başladı. ama her şeyi çocuklarla birlikte yapmak çok eğitiminin önemli bir parçası deyip, onlarla yapmaya çalışıyorum.


 O arada mantığın hamuru tarifi;  1 kg una 1 yumurta 3 çorba kaşığı zeytin yağı, tuz  aldığı kadar süt.  Benim tarifi bu. Hem vitaminli hem lezzetli oluyor süt ile yoğurulunca . Hamur kulak memesinden biraz daha sert olması gerekiyor.Hamuru açımca ince olmasını çok seviyoruz. Bayağı ince. Baklava hamuruna yakın incelikte olursa bence çok lezzetli oluyor.

oğlumun yaptığı mantılar

Oğliş yaptı yukardaki mantıları. Ben de kırmadım. Çok ta mutlu oldu yaparken. Çocukların yaptığı her şey çok lezzetli oluyor :)


İçini böyle bolca koyup  fırınlayınca ya da  yağda kızartınca enfes oluyor. üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyağlı sos. Ben ilk önce bizim oğlişin yaptığından başlayacağım.( O arada kıymayı %50 kuzu %50 dana karışımı, soğan, biber salçası, maydanoz ve tuz  koyuyorum. ) Mutlu kalın...

20 yorum:

  1. bizde ablamla beraber yapardık küçükken annem dizerdi bizde ağızlarını büzerdik. :D bir de sarımsaklı köfte yapardık. o top top yapardı bizde üstüne bastırırdık. :D küçüklükten beri severim yemek yapmayı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim kuzular da çok seviyor samırsaklı köfteyi. Şimdi de yapıyormusunuz acaba :)

      Sil
    2. ahah eskisi kadar sık değil. :D ablam tek başına yapıyor artık. :)

      Sil
    3. yardım etsen keşke zor oluyor tek balına

      Sil
  2. emeğinize sağlık, bugünlerin de kıymetini bilmek lazım , bizim dana da eskiden ne çok yardım amaçlı bozgun yaratmıştır mutfakta, fakat artık özlemeye başlıyorum o günleri :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook teşekkürler bizim danalar da bir büyüse hayırlısı ile :)

      Sil
  3. yaaa ama süper olmuş ve gece gece canım mantı istedi, karnım acıktı sanırım::):) elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. O minik ellerin mantisida super olur ellerine emeklerine saglik afiyettin olsun ( keremce bu soz )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler gelin siz de yiyin size de afiyettin olsun :)))

      Sil
  5. Oğlum mantıyı çok sveiyor... hep hazır alıyorum :( yapmalıyım bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım yap yap bayılıyorlar her aşamasını yapmaya

      Sil
  6. Off çok güzeller miniklerin ellerine sağlık. Annelerinin yanında neler öğreniyorlar..

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyorlar canım. Miniklerin de ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. masallah cnm , ne beceriklisiniz ailecek....

    YanıtlaSil