21 Ağustos 2014 Perşembe

Doğadaki mantarları yememesi konusunda bebisleri eğittik mi


Havaların güzelliğine istifade çocuklarımızı bol bol parka, ormana doğal ortamlara  götürüyoruz.  Pek çok harika şeyle karşılaşıyorlar. Hayatları boyunca ilk defa gördükleri.  Bunlardan biri de mantarlar.   Evde tehlike sizce yedikleri ama dışarıda zehirlenebilecekleri mantarlar.  Bu konuda çocuklarımı eğitmek,  ancak gittiğim bir kebapçı da resimdeki mantarlar ile karşılaşınca aklıma geldi ne garip. En önemli öğrenmesi gereken şeyin ' dışarıda gördüğün hiçbir mantara dokunma ve asla yeme ' olduğunu öğretmem olduğu yeni aklıma geldi
 Eve döner dönmez,  kızıma bahçede, ormanda dışarıda gördüğü mantarlara dokunmaması gerektiğini anlattım, oğluma da sakın dokunma tehlikeli Cis Cis diye anlatmaya çalıştım.  Allah korusun çocuklar  ne yaparlarsa,  gözümüzün önünde kaşla göz arası yapıyorlar.Ne olduğunu anlamadan ağızlarına alıverirlerse ya Allah korusun. Ne kadar önlem alabilirsek o kadar iyi. Mutlu kalın. ..

12 yorum:

  1. Allah korusun benımde aklıma gelmemeişti teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Evet canım dikkat etmek gerek.Çok haklısın

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle çok önemli ama maalesef çocuklar yasakları seviyorlar,onlara hastalanabilecekleri zehirlenmenin ne demek olduğunu anlatmak gerekir.

    YanıtlaSil
  4. İleride sizin gibi bir anne olmak isterim, ne güzel her şeyleriyle ilgileniyorsunuz :)
    bu konu çok önemli sadece çocuklar değil büyük insanlar bile ben dahil olmak üzere hangi mantar yenilir hangisi yenilmez bilmiyoruz bize de eğitim şart :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estagfurullah canım eminim harika bir anne olacaksın. Boncuk gözlü bir anne :))

      Sil
  5. mantarın hiç bir çeşidini sevmem ama keremede bunları hiç anlatmadım aslında bilmesi gerek ama önce anne ögrenmeli :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben bayılırım mantara. hatta çocukken doğadan toplardık ama şimdi güvenemiyorum

      Sil