27 Mayıs 2015 Çarşamba

Bebeğimiz ile birlikte mi uyumalı, yok sa ayrı mı?



Bebeginiz ile birlikte uyumak sorusu kafamı hep karıştırdı. Çocuk ile beraber uyunmalı mı?  Ne zaman yatak ayrılmalıdır ? Yer yatağı mi klasik yüksek yatak mi kullanmalı?  Bu sorular pek çok anne gibi aklımda idi; çocuğum doğmadan önce de,  çocuğum doğduktan sonra da.
Bu kitap uyuma ile ilgili harika bir kitap. Amerikada ödül almış bir kitap. Ne yazıkki okuduktan sonra ödünç verdiğim bir arkadaşım üzerine yattı : )) ve internetten fotoğraf paylaşmak zorunda kalıyorum ama olsun, kısmet...
Bebekle birlikte uyumak konusunda okulda bilgisine çok güvendiği bir hocamız söyle bir yorumda bulunmuştu:
" Çocuğunuz ile üç yaşa kadar beraber uyuyun.  Çünkü yapılan araştırmalar annesi ile birlikte uyuyan çocukların öz güvenin in yüksek olduğunu gösteriyor.  Eğer imkan yoksa bile mutlaka ilk iki yıl aynı odada uyuyun. Ani bebek ölümü sendromu görülürse müdahale şansınız artar.  "
Bu sözler ben için çok önemli idi. Geceleyin bir çocuğun anneyi koklatarak uyuması  bir çocuğu ne kadar mutlu eder bir düşünün.  Yalnız en önemlisi uykunuz ağır ise risk almayın.  Allah korusun.... üzerine uyuyup bebeğini kaybeden anneler var. En azından beşiği yatağınıza yakın tutun.
Tabi ki ipin ucunu da kaçırmamak lazım.  Geçen gün bir arkadaşım 9 yaşındaki oğlu ile beraber uyuduğunu anlattı.  " dana bensiz uyumuyor  " diye yakındı.  Belli bir nokta da kuzular dan ayrı yatmak lazım.  Bu kez iz güven destekleyim derken , öz güvensiz bir çocuk yetiştirmeye kayılabilir. Mutlu kalın. ..
.

16 yorum:

  1. bu konu gerçekten çok önemli.
    tracy hogg, kitaplarında erken yaşta ayrı yatırma konusu üzerinde duruyordu.
    kendi kendine uyutma yöntemi işe yaramıştı ancak ben de dört yaşına doğru ayrı yatmaya alıştırdım kızımı.

    YanıtlaSil
  2. çocukların yapısıylada alakalı aslında oglum uykusu derindi hic bizimle uyumak istemedi hep ayrı yattı ama kızım tilki uykusu uyuduğu için hep uyanık durumda ve bizimle uyumak istiyor.abartamamak lazım gercekten 3 yaş dan sonra tamamen kendi odasında yatması gerektigini anlaması gerekir diye dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ben 2 yaşına kadar birlikte uyudum. Nasıl ayrılacağız diye hep kaygılıydım. Ama zamanı gelince kendi de isteyerek gitti yatağına. Hala uykuya dalma sorunları var ama o da geçecek inşallah. Zaman tanıyıp, doğal olana fırsat vermeliyiz bence de...

    YanıtlaSil
  4. Çok önemli bir konu, kitap önerinizi dikkate alıcam :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. 3,5 oldu Kubilay... uykuya geçerken yanında yatıyorum ...sonra biliyorum gideceğimi..yavaş yavaş bensiz uyumuyı da öğrenecek inşallah.. ben 7 aylıkken odasını ayırdım.. hiç bizim yatağımıza gelmiyor..
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kubilay o kadar oldu mu : )) ooo ne kadar hızlı büyüyorlar : ))

      Sil
  6. Bende içim rahat etmediğinden ,sabah onunla yan yana uyanmak için , bu yaşa kadar beraber yattık artık 4 yaş olduğumuza göre yolları ayırmamız gerek ama sanırım bana kızıma sarılıp uyumak en büyük mutluluk ,huzur bu yüzden kendimi de bu ayrı yatma işine hazırlamam gerek ,bu arada bloğunu okumayı özlemişim canım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben çocuğun alışma ndan çok kendimin ruhen hazırlamam gerekiyor

      Sil
  7. Haklısın canım. Olayı abartmadan tadını çıkarmayı da bilmek gerek.

    YanıtlaSil
  8. Doğduğu andan itibaren kendi odalarında ve yataklarında uyudular. Her ağladıklarında hemen yanlarındaydım, sakinleşene kadar onlarla konuşup, okşayıp durdum. Sonra uykuya dalmadan yeniden odalarından ayrıldım. Bir iki gece dışında hemen hiç yanyana yatmadık. Gayet de sevildiklerini bilen bebeklerdi, sadece benim hışırım çıktı koşturmaktan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin kostüm akla ömrun geçiyor Enerji ne hayranim

      Sil