15 Ekim 2013 Salı

Evde Yoğurt Mayalama



Anne olup da yoğurt mayalamayı bilmeyen yok gibidir. Ben kızımla birlikte yoğurt mayalma işine girdim. Kendisinin dahil olduğu yoğurtlara daha bir ilgi gösteriyor. Ben uzunca bir süredir günlük pastörize sütle mayalıyorum. İki çocukla çiftlikten gelen sütü al, kaynat, en az 10 dakika anaerob bakteriler ölsün diye havalandırarak kaynat, sonra soğumasını bekle. Ve de bunu  durmadan kucağına gelmek isteyen ya da bacağına sarılan bir bebekle yap, yanma tehlikesini göze al, benim için zor...


Ben pastörize günlük süt alıyorum, bulabilirsem nadiren keçi ama en çok inek sütü ile mayalıyorum. pastörize günlük süt hem risksiz hemde daha kolay. Pastörize günlük sütü, tencereye koyuyorum,kaynatmıyorum. Küçük parmağımı yakmayacak ısıya gelince (bir kaseye koyup küçük çocuğunuzun da kontrol etmesini sağlayın ara ara) ocaktan alıyorum. 3 kilo yoğurt için 4 kaşık yoğurt koyuyorum. İçine de 1 küp şeker.Varsa ev mayası, yoksa tava yoğurdunun mayası, o da yoksa (Çayçiftiğin satış yerinden aldıysam, maya veriyorlar mayalayacağım süt miktarına  göre) onu maya olarak kullanıyorum.


Mayayı süt ile sulandırıyorum. (Burada da çocuğunuz devreye girebilir) Sonra süte ilave edip iyice karıştırıyorum. Homojen olunca önceden altına örtü serdiğim kaplara boşaltıyorum. Toprak kaplara yaptıysam onları üst üste koyup öyle ağzını kapatıyorum. (Kışsa kaloriferin yakınına mayalıyorum.) Üzerini iyice bir bezle örtüp, sarıp sarmalıyorum.


Mümkünse akşamdan mayalıyorum ki çocuklar gün içinde gidip gelip kurcalamasın. Gündüz ise sarıp sarmalayıp ocağın içine koyuyorum. Daha iyi oluyor. 6-8 saat sonra yoğurt hazır, hoop dolaplara. Sonra da afiyetle yemesi kalıyor. Mutlu kalın...


6 yorum:

  1. ayy bayiliriz bizde yogurda, cok guzel gorunuyor , ellerinize saglik canim

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler yakın olsa da sevgili etka ya da ikram edebilsek. Belki yolunuz buralara tekrar uğrar,

    YanıtlaSil
  3. ellerınıze saglık. Ben de pastorıze sut kullanıyorum ve ogrendıgım bır puf noktası su eger yogurdu cam kavonozda mayalar ve bır gun ustu kapalı bekledıkten sonar bır gun daha da dolapta beklerse yogurt bıldıgınız tas gıbı sert oluyor

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkürler. Yoğurt mayalarken mutlaka deneyip, uygulayacağım : )

    YanıtlaSil
  5. Ben aoç yoğurt yapma setini denedim,çok memnun kaldım.sağlıklı ve de lezzetli oluyor. http://aocistanbul.com/2012/12/11/aoc-sut-ve-mayasiyla-evde-yogurt-yapma-seti/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atatürk orman çiftliğinin evde yoğurt yapma setini siz yazınca internette inceledim. Ne güzel bir set hem süt hem yoğurt maysası set halinde alıcıya teslim ediliyor. Ne güzel bir set. Gördüğüm ilk yerde alacağım teşekkürler

      Sil