16 Kasım 2013 Cumartesi

4. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 4.1 Elindeki nesne alındığında arar.
  • 4.2. Elindeki nesne alındığında almak için elini uzatır.
  • 4.3. Sesleri ayırt eder.
  • 4.4. Değişik tatlara farklı yüz ifadeleri ile tepki verir.
Öğrenme Süreci
  • 4.1-2. Yetişkin, bebeğin eline çıngırak gibi bir nesne verir. Bir süre sonra çıngırağı elinden alır. Bebeğin elinden alınan nesneyi araması için nesne hareket ettirilir. Bebeğin arama davranışı gösterip göstermediği izlenir. Bu uygulama bebeğin ilgi gösterdiği nesnelerle oyunlaştırılarak tekrar edilir.
  • 4.3. Yetişkin, bebekle sürekli etkileşim kurar. Çeşitli sesleri (hayvan sesleri, dudak hareketleri ile çıkarılan abartılı sesler) çıkararak bebeğin farklı seslere dikkatini çeker. Bebeğin bildiği seslerle ilk kez duyduğu seslere verdiği farklı tepkileri izler. Yetişkin farklı zamanlarda çeşitli sesler kullanarak bebeğin sesleri ayırt etmesini sağlar.
  • 4.4.Farklı tatlardaki yiyecekler bebeğin dilinin ucuna değdirilerek verdiği tepkiler gözlenir.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 4.1-2. Yetişkin, bebeğin eline aldığı nesneyi tutup tutamadığını dikkatle izlemelidir. Bebeğin her iki eli için de bunu denemelidir. Daha sonra eline verdiği nesneyi almalı, bebeğin verdiği tepkiyi de dikkatle izlemelidir. Az gören ve görme engelli bebekler nesne kendilerine uzatıldığında göremeyip alamayabilirler, nesneyi ellerine dokundurarak kavramasını beklemek gerekmektedir. Ayrıca bu grup bebekler için farklı dokunma yüzeyine sahip ve ses çıkaran nesneler kullanmak etkili olacaktır. Nesneleri verirken ve alırken nesne hareket ettirilerek bebeğin dikkati çekilmelidir.
    Açıklama
    • 4.1-2. Alma verme davranışları tekrar edilirken bebeğin elinden nesne nazik bir şekilde alınmalı, zorlama olmamalıdır.
    • 4.3. Yetişkinler mümkün olduğunca bebekle sesli iletişim kurmalıdır. Bebeğin sesleri ayırt ettiği jest, mimik ve hareketlerinden anlaşılır.
    • 4.4. Çeşitli zamanlarda çocuğun ağzına farklı tatlarda (ekşi, tatlı, tuzlu) yiyecekler değdirilerek tepkileri gözlenir. Burada amaç bebeğin farklı gıdalarla beslenmesi değil tat alma duyusunu geliştirmektir. Bebeğin değişik tatları fark ettiği yüz ifadesindeki değişikliklerden anlaşılır.

    Değerlendirme
    • Bebeğin refleks kontrolü yapılır. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder