5 Eylül 2014 Cuma

Çocuğunuzun elini arı sokarsa

Benim küçük kuzunun elini arı soktu birkaçını önce.  Nasıl ağladı nasıl çığlık attı anlatamam. O küçücük parmağı balon gibi oldu.  Yok sağlık ci olmama rağmen panikledim ben panikliyorsam ve ne yapacagimi panikliyorsam benim gibi anneller olabilir. Neler yaptığımı paylaşayım dedim.
Arı sokunca neler yaptim..
  1. Sokulan yerde iğne varmı diye baktım . (kolay olmadı)
  2. Amonyak sürüm
  3. Anestol Pomad (lokal anestezik) sürüm.  Fenistil jel ( antihistaminik)  sürüm rahatlatır diye
  4. Ağızdan deloday surup (antihistaminik) ve calpol surup içirdim
  5. Cocuk biraz rahat layinca parmak ucundaki iğneyi tekrar kontrol ettim. Cımbız ile aldım En önemlisi doktora götürmek . Her annenin yanında mutlaka atropin adrenalin ve prednizolon ampul ve bir adet enjektor olmalı.  Ya da bulabilirseniz epipen gibi bir ilaç. Ya Allah korusun ücra bir yerde bir ari isırır ve cocuginuzun arı sokmasını alerjisi varsa. Hayat kurtarıcı.  O arada kullandığım ilaçların ticari adlarını yazdım ama bilgilendirme amaçlı olarak. Öneri içermiyor.  En doğrusu her zaman doktora sormadan ilac kullanmamak.
  6. Geceyi rahat geçirmesi için ilaçları tekrar uyguladım.  
  7. Çocugumun elini arı soktu ve ben bunları yaptım. Mutlu kalın. ..

14 yorum:

  1. Arı sokması gerçekten korkunç bir şey...Ben küçükken yoğurt sürerlerdi geçsin diye :) Alerjim olmadığı için şanslıydım..
    Ama babamın arılara alerjisi vardı ve biz bunu bilmiyorduk, bir gün arı soktuğunda hastanelik oldu... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım hala yoğurt, domates, çamur sürülüyor. :)) ama babana üzüldüm canım ya.

      Sil
  2. Valla bende panik atak var kesin kalpten gitmistim :) allahtan annem var ama bunlari not aldim sagol canisi prensimede gecmis olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler kübra teyzesi. Öyle bir çığlık atıp ağlıyorlar ki insanın aklı başından gidiyor

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun , canım canım. Bu dediğin ilaçlar bende var ama bak hiç aklıma gelmezdi sürmek. Çiş yaptırırlardı üzerine biz küçükken. Şimdi çocuklara desem şok olurlar her halde:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden normal yaralara da çiş yarlardı değilmi. hatta derlerdi. çiş yap çişin iiyi gelir diye ha ha

      Sil
  4. Geçmiş olsun, tecrübeyle sabit uzun yıllar önce 20'li yaşların başında elimi arı sokmuştu, çok acıyordu eczaneye gittik, adam "bildiğiniz kesme şekeri suyla biraz ıslatın, yumuşasın erisin, arının soktuğu yere sürün' dedi. Uyguladık, anında ne acı kaldı, ne bir şey:)))))aklınızda olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok önemli bir bilgi. çok teşekkürler paylaşım için :)

      Sil
  5. İyi oldu bu ilaç isimleri ben de çok korkuyorum ya arı sokarsa ve alerjisi varsa diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah göstermesin canım inşallah hiç sokmaz. Ben biraz da kendim için yazdım galiba. Panik anında sırayı unutmayayım diye

      Sil