3 Temmuz 2017 Pazartesi

Ev yapımı keci sütünden salepli dondurma tarifi


Ev yapımı dondurma uzun süredir yapmayı planladığım ama bir türlü yapamadığım şeylerden biriydi. Dondurma süper bir şey. Protein var Karbonhidrat var bol bol kalsiyum var. Bence dondurma çok tüketilesi bir besin. En önemli nokta saleple sütü buluşturmadan önce salebi bir 10 dakika sütte bekletmek bu sayede salepin özlenmesini sağlamak.
Vanilya cubugu kullanılacak ise ( bulamazsanız sorun değil. Normal vanilya koyun) alınan vanilya çubuğunun 15 santimden büyük ve vakumlu poşet olmasına dikkat etmek. Çünkü 15 santimden küçük olan vanilya çubukları genelde suda kaynatılmış kurutulmuş oluyor. Esas lezzetli olanı güneşte kurutulmuş vanilya çubuklarıdır. Onlar da 15 cm den büyük oluyorlar. Bir de eğer damla sakızlı da yapacak iseniz damla sakızını toz değil tane almak. Tarife gelince:



MALZEMELER:
-1 lt. tam yağlı süt (Ben keçi sütü ile yaptım )
-Litreye 10-12 gram ya da bir tatlı kaçığı dolusu salep ( Gerçek salep olmalı. Aktarda orkide salebi olarak da satılıyor )
-1 su bardağı toz şeker
-Yapmak istediğiniz çeşite göre malzemeler (bittercikolata, damla sakızı, çilek, vanilya. kısaca dondurmayı neli yapacak iseniz ona göre çeşit ilavesi yapılacak )

YAPILIŞI:

 Salebi ve bir bardak sütü bir kapta karıştırıp 10-15 dakika kadar bekletin. . Sütü ve şekeri derince bir tencereye alın ve kaynatın.

Daha sonra hazırladığınız karışıma kaynayan sütten koyup karıştırın ve  kaynayan süte yavaş yavaş çırparak ilave edin. Sütü kısık ateşte yaklaşık 20-25 dakika kadar karıştırarak  kaynatın. (Savurarak ve dibini tutturmadan karıştırmak en önemli bir püf noktasıdır.) Muhallebi kıvamında oluyor.

ben daha fazla sütle yapıyorum. 5 kg kadar sütle. Bu nedenle sütü bu noktada üçe ayırdım. Damla sakızlı kakaolu ve vanilyalı olarak üç çeşit yapacağım için. Üç ayrı tencereye boşalttım. İlkine damla sakızı koyup biraz daha kaynattım. 5 dakika kadar. Diğeri vanilyalı onu da vanilya çubukları ile karıştırdım. Diğeri kakaolu. Bitter kakao ilave edip 5 dakika kadar daha pişirdim. böylece üç tencerede üç farklı dondurmam soğumayı bekledi.


Soğumaya başlayan dondurmaları sık sık karıştırdım. Soğuyana kadar ara ara.Soğuyunca bir kaba koyup ağzını kapatıp buz dolabının buzluğuna koydum. 

Dondurucuda bulunan dondurmayı 1-2 saatte bir  çıkarın ve mikserle çırpın. (Önce mikserin kek çırptığımız kısmı ile sonra kıvrımlı olan ucu ile.) 

Yeteri kadar sertleştiğinde dondurmanız hazır. Bu kadar uzun yazıldığına bakmayın. Bir iki yapmadan sonra muhallebi yapma kolaylığında olduğunu göreceksiniz. 

İnanılmaz lezzetli oldu. Küçük oğlum ilk ağzına aldığında; 'anne bu algidadan bile güzel 2 diye bağırınca görmeyin keyfimi. Harika ve çok lezzetli oldu. Bu  dondurmayı yedikten sonra artık bir daha farklı dondurma yemezsiniz, ben özellikle damla sakızlısına bayıldım. Sabahları aç karnına gidip dolaptan aşırıyorum. Hem doğal hem besleyici, hem de inanılmaz lezzetli. En önemlisi de maliyeti çok düşük.

Maliyet mi 1 kg %100 keçi sütlü dondurma:11,5 tl (2017)

  • Keçi sütü 1 litre:4 tl
  • Salep 10 gr: 6 tl
  • Seker  :75 kr
  • Damla sakızı:  75 kr

İnek sütlü de yapabilirsiniz o zaman maliyet daha da düşüyor. Muhallebi yapabilen tüm annelere öneririm.Muhallebi yapabiliyorsanız neden dondurma da yapmayasınız. Tek fark nişasta yerine salep koyuyorsunuz. Mutlu kalın...

Günün şiiri:
Dünyaya tekrar gelebilseydim eğer..........
Daha çok dondurma daha az bezelye yerdim


3 yorum:

  1. merhaba değerli blog yazarları aşağıdaki linkten foruma giriş yapıp sitenizi tanıtabilirsiniz ücretsizdir

    site: https://goo.gl/7v2emg

    not: yalnız üye olmanız gerekiyor tüm herşey ücretsizdir saygılarımızla.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık.. ben de evde dondurma yapmaya niyet etmiştim. saleplisi de harika olur..

    YanıtlaSil