5 Temmuz 2017 Çarşamba

Pişik Bazı Ülkelerde Bebek Ölümlerine Birinci Sırada








Benim iki çocuğum da yıkanabilir bebek bezi ile büyüdüler diyebilirim.  Hazır Bebek bezi kullanırken kuzuların popolarında sık sık pişik olurdu. Ne kadar temizlersem temizleyeyim, yıkayayım, bir süre sonra popoda pişik, sırtlarda, bacak yanlarında kızarıklık, dermetit. Canları yanıyordu.

 Bol bol ılık su pamuk kullandım. Cık!! olmadı.Kullandığım ıslak mendili değiştirdim, ıslak ılık pamukla ıslak mendili yıkayıp, popoyu temizlemedim. Hatta özel olarak popoyu ıslak mendilden sonra kurulamak için küçük el havluları aldım.Tekrarlan pişikler, bol bol pişik kremi (yoğurt gibi bembeyaz sürerdim bazen)
Üstelik çocuğumun maruz kaldığı yüksek oranda çinkoya mı yanayım yoksa yetersiz kaldığına mı., bebişin çektiği acı da cabasıydı. Yok burada bir marka ve ürün önermiyeceğim :)) Doğal yöntemler önereceğim.
Bir eczacı anne olarak piyasada dolayan şu yağı bu yağı söylemlerine, televizyon proğramlarına kulak asmayın derim. Çünkü bebekte allerjik reaksiyon yapıp solunum durmasına bile yol açabilir. Lütfen doktorunuza danışın öyle kullanın derim.




Yok ben o kadar sık bez değiştiririm ki bazen konu komşu eleştiridi.. Bebişlerin popsunu azıcık rahat bırak diyen mi yoksa çok şımartıyorsun diyen mi.. Yıkanabilir bebek bezinde bile sık sık değiştiririm ki yeni bez ferah olur diye. Buna  rağmen çocuklar diaper dermatite (pişiğe) maruz kalırdı.

Ne yazık ki çok önemsenmeyen bu konu, Çocuk esirgeme kurumlarında pişiğin de dahil olduğu deri rahatsızlıkları, %31 oranı ile 1. ölüm nedeni olan  ülkeler var. inanabiliyormusunuz birinci ölüm nedeni olan ülkeler var. Diaper dermatit (pişik) her aşamasında mutlaka doktora sorularak ve bilgi alınarak tedavi edilmesi gereken bir rahatsızlık. Pişiktir deyip geçmeyin mutlaka doktorunuza danışın.


Pişikte Kullanılan Doğal Yöntemler Nelerdir? (Doktorun önerdiği en doğrusu dikkat !!)
  • Zeytinyağı sürmek
  • Kantoron yağı sürmek
  • Zeytinyağı, bal balmumu karışımı kullanmak(bilinen doğal yöntemlerin en etkilisi. Antiosidan, antifungal, antibakteriyel etkiler bal ve zeytinyağında bulunmakta
  • Kına(kesinlikle önerilmiyor)
  • Pudra(kesinlikle önerilmiyor)
  • Gazyağı sürmek(kesinlikle önerilmiyor)
  • Yıkanabilir bebek bezi kullanmak
  • Bol bol ılık su ile popoyu yıkamak




Öncelikle kına kullanmayın, böbrek yetmezliği yapabiliyor. İlaçlar kortizonlu ise dikkatli kullanın. Deriden kortizon emiliyor. Ben Arko kremi çok kullandım. Eski usul tüp şeklinde olan. O bende çok işe yaradı. Sonra bizim zamanımızda bepanten vardı. Şimdi başka isimle satılıyor o da iyi geldi.

Gece uykusu 12 saat civarı olan çocuklarda geceleyin bezin bir kez değiştirilmesi öneriliyor. Ben gece yatarken mutlaka yıkanabilir bebek bezi bağlardım. O kadar süre kimyasala maruz kalmasın diye. Hazır  bebek bezinde ağırlığının 80 katına kadar su tutan ve jelleştiren sodyum poliakrilat polimerleri kullanılıyor. . Bu hem avantaj hem de uzun süreli temasta allerji oluşturabiliyor. Bir de ne bileyim. Kimyasal işte. 

Piyasadaki ürünleri de kullandım. Onlardan da çok iyi gelenler oldu. Bu sıcakta kuzulara Allah kolaylık versin. Mutlu kalın....



3 yorum:

  1. Aaa! Ölümlere yol açtığını bilmiyordum ne üzücü:((yeğenimi hatırlıyorum da, sanki bebe pudrası (talk pudrası) sürerdik meğer yanlışmış bak:(((benim de en akla yatkın bulduğum bol bol ılık suyla yıkamak, en güzeli bu bence, kolay gelsin tüm annelere:) Çok faydalı bilgiler vermişsin eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok etsekkür ederim. Talk pudrasını eskiden herkes kullanırdı. o zaman kursu içerdiği bilinmiyordu.

      Sil
  2. Pişiğin bu kadar ciddi bir şey olduğunu bilmiyordum.
    Yıkanabilir bezlee benim de dikkatimi çekti. Senin bu yazını okuduktan sonra detaylı bakacağım. Eski usul naylon bez bulsam onu kullanacağım da bulamıyorum.

    YanıtlaSil