11 Ocak 2018 Perşembe

Çocuğuma ip atlamayı nasıl öğrenebilirim


Yeni nesil ip atlamayı çok bilmiyor. Aslında el goz koordinasyonu için çok yararlı bir etkinlik. Ben bizim ufaklıklar a nasıl öğretiyorum onu paylaşayım.

İlk adım: Õncelikle belirtmek gerekirse ip atlamak çocuklar ürkütücü ya da karmaşık gelebilir. Artık sokakta oynamak bir lüks haline geldiği için ne yazık ki yasıtları ile bu tarz oyunları pek oyunlari pek oynayamıyor lar.
Ben yaklaşık 3 metre uzunluğunda bir lastik aldım. Yaklaşık 1 parmak genişliğindeki enli bebe lastiklerden. Onun iki ucunu bağladım birbirine. Sonra bacaklarımızı birleştirip sırayla zıplamaya başladık.
Sonra ritim tutmak için eski bir ip atlama şarkısını söyledik

Denizde dalga
Hoş geldin abla
Eteğini topla
Rahat otur abla
Bir, iki, üç çık...



Kızımla o kadar çok eğlendik ki. Sonra sıra oğluma geldi. Küçük yaş grubu da büyük yaş grubu da bu etkinliği kolaylıkla yapabilir. Bence yapmalı da. Biz aşağıdaki ip atlama ile başladık. Sonra çevirmeli ip atlamaya döneceğiz. Mutlu kalın.


1 yorum:

  1. Lastik diyorduk buna biz. Çok güzel oynardım, şimdi zıplasam bir hafta kalkamam yerimden sanırım :D

    YanıtlaSil